Co to vlastně je online marketing?

Jak již název napovídá, je to část Marketingu, která se zaměřuje na aktivity odehrávající se v internetovém prostředí.

A co je vlastně ten marketing? Slovy Sergia Zymana 

„Prodávat mnohem častěji více zboží většímu množství zákazníků a utržit za to více peněz.“

A co tedy patří pod Online marketing?

  • PPC reklama – AdWords, Sklik, Sociální sítě
  • Linkbuilding – budování zpětných odkazů. Jedná se o off-page metodu optimalizace pro vyhledávače
  • SEO (Optimalizace pro vyhledávače) – “obecný postup optimalizace webových stránek pro vyhledávače” (v našich podmínkách pro Seznam.cz a Google)
  • Sociální sítě – face společnosti v rámci sociálních sítí, práce s followery
  • E-mailing – i v této době velice úspěšná forma komunikace se stávajícími zákazníky a klienty

A tady už se dostáváme k překrývání oblastí

  • obsahový marketing – tvorba, publikování a distribuce takového obsahu, který bude hodnotný pro Vaše zákazníky a cílové publikum – překrývá se s PPC, Sociálními sítěmi, E-mailingem atd.
  • Affiliate Marketing – někdy také nazýván jako provizní systém (partnerský marketing) – nejčastěji se jedná o provázání stránek prodejce služby nebo produktu se stránkami, které tuto službu doporučují

 

Co když Váš online marketing nefunguje?

Většinou chyb si projde každá firma hned na začátku a nejčastěji jsou to tyto:

  • naznají své cíle
  • nerealistické cíle
  • neznají své zákazníky – neví co zákazníci chtějí a co jsou za to ochotni zaplatit
  • podceňují konkurenci
  • přeceňují sami sebe
  • nemají vyřešení interní fungování firmy
  • NEMAJÍ MARKETINGOVÝ ROZPOČET – člověk by řekl, že žijeme v době, kdy každá společnost bude počítat v rámci rozpočtu s marketingem, ale ono to tak NENÍ!!!

 

A jak dělám online marketing já?

 

V čem sem lepší než ostatní?

Hlavně v tom, že tuhle práci dělám, protože mě baví.

  • strategický marketing – nebudeme bezhlavě pouštět reklamu. Chci Vám pomoci se strategickým zacílením Vaší značky na relevantní zákazníky.
  • používám hlavu – tady asi není co dodat 🙂
  • komplexní přístup – zajišťuji kompletní full-servis marketingových služeb
  • zaměření na zisk – neustále se sám sebe ptám “Bude to pro mého klienta ziskové”
  • fakta – reálně vyhodnocuji statistiky a plánuji další postupy
  • zkušenosti – online marketing dělám již několik let a prošel jsem si celou řadou jak dlouhodobých tak nárazových projektů
  • vzdělání – neustále se zajímám o nové trendy a chci být o krok před ostatními