Co to vlastně je online marketing?
Jak již název napovídá, je to část Marketingu, která se zaměřuje na aktivity odehrávající se v internetovém prostředí.
A co je vlastně ten marketing? Slovy Sergia Zymana
„Prodávat mnohem častěji více zboží většímu množství zákazníků a utržit za to více peněz.“
A co tedy patří pod Online marketing?
- PPC reklama – AdWords, Sklik, Sociální sítě
- Linkbuilding – budování zpětných odkazů. Jedná se o off-page metodu optimalizace pro vyhledávače
- SEO (Optimalizace pro vyhledávače) – “obecný postup optimalizace webových stránek pro vyhledávače” (v našich podmínkách pro Seznam.cz a Google)
- Sociální sítě – face společnosti v rámci sociálních sítí, práce s followery
- E-mailing – i v této době velice úspěšná forma komunikace se stávajícími zákazníky a klienty
A tady už se dostáváme k překrývání oblastí
- obsahový marketing – tvorba, publikování a distribuce takového obsahu, který bude hodnotný pro Vaše zákazníky a cílové publikum – překrývá se s PPC, Sociálními sítěmi, E-mailingem atd.
- Affiliate Marketing – někdy také nazýván jako provizní systém (partnerský marketing) – nejčastěji se jedná o provázání stránek prodejce služby nebo produktu se stránkami, které tuto službu doporučují
Co když Váš online marketing nefunguje?
Většinou chyb si projde každá firma hned na začátku a nejčastěji jsou to tyto:
- naznají své cíle
- nerealistické cíle
- neznají své zákazníky – neví co zákazníci chtějí a co jsou za to ochotni zaplatit
- podceňují konkurenci
- přeceňují sami sebe
- nemají vyřešení interní fungování firmy
- NEMAJÍ MARKETINGOVÝ ROZPOČET – člověk by řekl, že žijeme v době, kdy každá společnost bude počítat v rámci rozpočtu s marketingem, ale ono to tak NENÍ!!!
A jak dělám online marketing já?
- analýza situace
- analýza zákazníka
- průzkum trhu
- vytvoření strategie
- branding
- návrh vhodného marketingové mixu a jeho realizace
- A/B testování
- tvorba webu – pokud je potřeba
- měření, kontrola a vyhodnocování
- kontinuální marketing
V čem sem lepší než ostatní?
Hlavně v tom, že tuhle práci dělám, protože mě baví.
- strategický marketing – nebudeme bezhlavě pouštět reklamu. Chci Vám pomoci se strategickým zacílením Vaší značky na relevantní zákazníky.
- používám hlavu – tady asi není co dodat 🙂
- komplexní přístup – zajišťuji kompletní full-servis marketingových služeb
- zaměření na zisk – neustále se sám sebe ptám “Bude to pro mého klienta ziskové”
- fakta – reálně vyhodnocuji statistiky a plánuji další postupy
- zkušenosti – online marketing dělám již několik let a prošel jsem si celou řadou jak dlouhodobých tak nárazových projektů
- vzdělání – neustále se zajímám o nové trendy a chci být o krok před ostatními